Od 1 stycznia nowe przepisy regulujące kwestię meldunku
2013-01-01

Od 1 stycznia 2013 r. sprawy związane z meldunkiem będzie można załatwić podczas jednej wizyty w urzędzie. Przy meldowaniu podawać się będzie mniejszą liczbę informacji. Od Nowego Roku nie trzeba będzie najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie móc się zameldować. Wszystkie te czynności będzie można wykonać w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu. Od początku stycznia przyszłego roku przy meldowaniu się zniknie również obowiązek podawania danych o wykształceniu, służbie wojskowej oraz przedkładania książeczki wojskowej. Zniesione zostaną również kary za niedopełnienie obowiązku meldunkowego. Ustanowiony pełnomocnik będzie mógł m.in. zarówno zameldować, jak i wymeldować z miejsca stałego pobytu oraz z miejsca pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące. Dodatkowo właściciele, dozorcy i administratorzy nieruchomości oraz zakłady pracy nie będą mieli obowiązku weryfikowania wypełniania meldunku przez mieszkańców lub pracowników. Wydłużony zostanie z 4 do 30 dni termin na zgłoszenie meldunku. Obowiązek meldunkowy zostanie ostatecznie zniesiony od 1 stycznia 2016 roku.

program strona
zamowienia
BO banner 2014
nog chorzow
karta
echorzow3
nieruchomości2

 

Najpopularniejsze

Warto zajrzeć

SMS banner2
budzet
sekap
PROMOCJA B
polcyf
ngo